Jdi na obsah Jdi na menu
 


Patronovo zaklínadlo

29. 11. 2008

Kouzelná formule zní Expecto patronum. Když chce kouzelní patrona vyčarovat, musí při tom myslet na nějakou hodně dobrou zpomínku. Pokud není vzpomínka dost silná, vyčaruje jen stříbrný oblak, který postupně zmizí. Každý má svého patrona, který má podobu zvířete. Patron se většinou používá jako zbraň proti mozkomorům. Pokud ho správně vyčarujete, je velmi účinný.

Harry se ho naučil kouzlit ve třetím ročníku. Naučil jej to profesor Lupin, protože tu dobu hlídali Bradavice mozkomoři a měli na Harryho špatný vliv. Harrymu se to podařilo naučit vcelku rychle. Jeho patron má podobu dvanácteráka, kvůli jeho otci, který byl zvěromág a měnil se právě do podoby dvanácteráka. Mnohokrát ho zachránil.

Harry dostal i plusové body za to, že svého patrona předvedl při zkouškách NKÚ. Jeho zkoušející ho o to požádal a Harry mu rád vyhověl, jelikož věděl, že to Umbridgeovou naštve.

Pokud projde kouzelník nějakou psychickou změnou, tak se může stát, že kouzelníkovo patron změní podobu. To se stalo například Tonksové. Byla zamilovaná do Lupina, ale on ji nechtěl, jelikož je vlkodlak, a tak na tom nebyla zrovna dobře. Nakonec se s ní oženil a měl dítě.

Expecto znamená latinsky očekávání a patronou ochránce.

Kouzelníci a jejich patroni :

  • Harry Potter - dvanácterák
  • Ginny Weasleyová - kůň
  • Ron Weasley - pes
  • Hermiona Grangerová - vydra
  • Minerva McGonagalová - 3 kočky
  • Albus Brumbál - fénix
  • Artur Weasley - lasička
  • Ch Changová - labuť
  • Seamus Finnigam - liška
  • Nynfradora Tonksová - fredka, ppozději vlkodlak
  • Ernie Macmillan - kanec
  • Kingsley Pastorek - rys
  • Severus Sneape - laň
  • Lanka Láskorádová - zajíc
  • Aberhof Brumbál - kozel
  • Dolores Jane Umbridgeová - kočka
  • Lily Evansová - laň

 

Obrazek

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re: Lily Evansová -špatně

(Dávid, 12. 8. 2011 20:34)

Nemáš pravdu.. Pretože Severus ukázal Albusovi svojho patronusa a on povedal: "Po toľko čase?" a Severus povedal: "Navždy." Čo značí, že Severus miloval Lily až do smrti.. NIE Harryho.. Snape nie je gay..
Princov príbeh je skôr pre starších čitateľov, pretože mladší ešte takéto veci nechápu a preto by mohli narobiť plietky ako vy tu..

Re: Re: Lily Evansová -špatně

(js, 23. 9. 2015 16:53)

přesně

Re: Re: Lily Evansová -špatně

(Lukáš , 8. 10. 2016 9:26)

Konečně to tady někdo přesně pochopil!!!

Patroni

(Mia, 25. 8. 2016 8:16)

Ahoj. Nechci se s nikým hádat a ani kazit jeho představy, ale takhle to chápu já. Podle mě mezi patrony neplatí pohlavní dimorfismus a proto Snape měl patrona v lani po Lily, nejspíš kvůli jeho neopětované lásce. To však neplatilo u Jamese a Lily, (laň a dvanácterák) je to spíš něco jako osudová schoda a to stejný i u Rona a Hermiony(teriéři nahání vydry).

kouzlo

(harry potter, 16. 10. 2015 14:17)

Je to dobry

Patron Lily

(Ančísek, 18. 2. 2013 19:10)

No a, co se týče té druhé o změně při opětované lásce (viz. Lilyina laň a Jamesův jelen) mi přijde nepravděpodobná. Lily podle mě měla laň odjakživa, ne až poté, co začala chodit s Jamesem. To by se přece měnili patronové všem, ne? Ginny se přece nezměnil patron, když chodila s Harrym, ani Hermioně s Ronem, atd.. Tedy aspoň to není nikde řečeno.. Lidi, nehledejte v tom složitosti. Podle mě, se patron mění opravdu jen tehdy, když někoho silně zasáhne další člověk (negativně, nejspíš), jako že ho odmítne a tak..

Re: Patron Lily

(Beth, 29. 3. 2014 20:34)

Snape miloval Lily moc, a možná se jeho patron změnil i kvůli tomu, že si Lily vybrala Jamese. Takže se nemusí měnit vždycky, když někoho miluješ. Patron Tonksové se změnil (náhoda nebo schválně?) ve vlkodlaka, protože ji Remus nechtěl kvůli tomu "nebezpečný, chudý,starý". Bingo! Takže tady to vidíš :)

Re: Patron Lily

(Nicole, 12. 10. 2015 21:12)

Kdesi jsem četla,že teriér nějak honí vydry či co,takže k sobě patří :) tudíž Ron a Hermiona mají spřízněné patrony

Re: Re: Patron Lily

(Nicole, 12. 10. 2015 21:34)

Jack Russel je známí honěním vyder,takže k sobě patří...tudíž má Ron i Hermiona spřízněné :)

patron

(natalia, 24. 4. 2015 8:04)

Nekde sem četla, že se ho Draco nikdy nenaučil.

patroni

(Kamila Kolářová, 17. 3. 2009 21:11)

to je super hledala jsem jakého má kdo atrona kvůli velmi důležité věci kterou nechci jmenovat a tady mám celý seznam i postav které moc neznám fakt jsem nadšená!!!=-)))

Re: patroni

(Bellatrix Blacková:), 20. 11. 2014 19:48)

Neznáš postavy?Proboha,tady je přes polovinu těch základních) Nechápu,jak to vy lidi teda čtete,když neznáte ani základní postavy;)

patron Lily

(Lily, 27. 6. 2014 11:04)

ona skutečně měla patrona laň protože jak Harryho v zapovězeném lese zasáhnul Voldemort smrtíci kletbou Avada Kedavra a Harry byl "ná nástupišti chink cose,, mluvil s Brumbálem "patron mé matky byla laň že ano? A Severuse Snapeho taky, není to zvláštní? ,,ani mi to tak zvláštní nepříjde" Lily se v laň mněnila a proto to byl i její patron, podobně jako Jámes mněnil se v jelena (ve dvanácteráka) a proto byl jeho patron jelen..

Re: patron Lily

(Sever Snape, 27. 6. 2014 11:25)

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kouzla_z_knih_Harry_Potter to máš pravdu ano, patron Lily byla skutečně laň

Re: patron Lily

(Bellatrix Blacková :), 19. 10. 2014 14:13)

Jsi debil:).Lily Potterová nebyla zvěromág a Severusův patron byla laň,protože ji téměř celý život miloval:'D

Změna patrona proč, kdo a jak

(Me, 7. 6. 2013 19:57)

Patron se může změnit když je nějak vyrazně ovlivněna osobnost kouzelníka v případě Tonksové to bylo tak že měla původně fretku ale potom co poznala Remuse a zamilovala se do něj, její patron se změnil na vlkodlaka protože oni dva k sobě patřili. Lily měla vžydcky lań a Snape se do ní zamiloval proto měl ji taky a harry má jelena po svém otci ktery ho měl protože to byla jeho zvířecí podoba jakožto zvěromága.

Změna patrona

(Ančísek, 18. 2. 2013 19:06)

Ano, ta teorie, že se patron mění při neopětované lásce se mi zdá dost logická. Přijde mi to asi nejpravděpodobnější. :)

Patron

(blabla, 24. 8. 2012 4:02)

Když Snape měl laň kvůli Lilly, která ho nechtěla, a Tonksová kvůli Lupinovi, kterej jí taky odolával, tak to znamená, že se patron mění jen při neopětované lásce? Nebo to chápu špatně? Ještě tam byl názor, že Lilly měla laň kvůli Jamesovi, kterej měl dvanácteráka...no, kdyby se teda patron měnil při každý zamilovanosti, proč by se měl měnit jen její patron, James jako její manžel jí musel milovat snad taky, ne? Nebo je v tom tradice jako změna příjmení po manželovi, změna patrona po manželovi? :D to je už moc sexistický...ale fakt je, že by asi jinak vznikaly nesrovnalosti, kdo si změní svýho patrona, kdo koho miluje víc...blbost. To je vždycky tak nedomyšlený...

Lilly Evans

(Flora Halliwell, 29. 7. 2012 22:49)

Lilly má opravdu laň (zdroj: pottermore a angl. wikia), řekla bych proto, že milovala Jamese. Protože je to žena, má jako partona samici k jelenovi - laň
(snad to bylo napsáno srozumitelně)

ghdf

(larangcroft, 11. 2. 2012 13:52)

skusila jsem to a fakt šlo mi to